Timbrul de mediu este, uneori, mai ieftin decât taxa auto a bulgarilor, în cazul maşinilor vechi sau foarte noi, cu motorizări mici Sursa: EVZ
Odată cu introducerea timbrului de mediu, înmatricularea maşinilor vechi a devenit mai avantajoasă în România decât în ţara vecină. Valoarea timbrului a fost redusă pentru autoturismele non-euro sau euro 1, 2, cu până la 90% faţă de cât se plătea prin taxa de primă înmatriculare.
Concret, fie că înmatriculează maşina printr-o firmă bulgară, fie că proprietarul îşi face acte de rezident în Bulgaria, va achita în ţara vecină între 500 şi 1.000 de euro, dacă este vorba de un motor cu capacitate mai mică de 1.600 cmc, de peste 14 ani vechime. Cele mai sigure variante de înmatriculare au chiar valori de peste 650 de euro. În România costul este însă de 350 - 600 de euro.
De asemenea, pentru maşinile noi, Euro 5, timbrul presupune un cost sub 100 de euro sau uşor peste această valoare, pentru capacităţi cilindrice reduse. În Bulgaria, taxa depăşeşte 500 de euro. „Cu noul timbrul de mediu devine dezavantajos să înmatriculezi maşini în Bulgaria, dacă este vorba de o capacitate cilindrică mică. Practic, sub 2.000 cmc, este mai dezavantajos în Bulgaria decât în România, în condiţiile în care costul minim al taxei la ei este de circa 500 de euro”, ne-a spus reprezentanta unei firme care se ocupă de înmatricularea maşinilor în ţara vecină. Aceasta a explicat că în ultimele patru luni nivelul taxei a crescut la bulgari cu circa 140 de euro, după o majorare în două etape.
Taxa pentru Euro 3, mai scumpă la noi
Pentru categoriile euro 3 şi euro 4, care constituie, de altfel ponderea majoritară a maşinilor achiziţionate de români, Bulgaria rămâne, însă, de multe ori, mai avantajoasă. Şi, deşi atât autorităţile române, cât şi cele bulgăreşti încearcă să reducă acest fenomen, există suficiente căi de a depăşi barierele