O bursă se poate dezvolta numai dacă populaţiei i se oferă ocazia să fie implicată în proces, consideră Miha Kosak, bancher de investiţii pentru Europa Centrală şi de Est (CEE) la Departamentul Global Banking al băncii ruseşti VTB Capital. O ofertă publică iniţială (IPO) trebuie să se adreseze atât asupra investitorilor, cât şi asupra populaţiei, a spus bancherul de investiţii, în cursul "Privatizările pe Pieţele Europene: Aspecte Strategice, Financiare şi Juridice", organizată de London Stock Exchange (LSE) Academy împreună cu Asociaţia Brokerilor. "Dezvoltarea pieţei de capital locale este imposibilă fără implicarea populaţiei", a declarat Miha Kosak, care a adăugat că a plasa acţiuni ale companiilor naţionale pe piaţa locală oferind pentru populaţie, posibilitatea cumpărării reprezintă un factor pozitiv pentru realizarea unuia dintre obiectivele strategice respectivului stat, acela de a fi unul dintre principalele centre financiare din regiunea în care se află. Pentru ca o ofertă publică adresată investitorilor de retail să aibă succes, trebuie să folosească doar mecanismele pieţei şi să ofere un bonus, sub forma unui preţ sub cel al pieţei, explică domnia sa.
Promovarea deţinerii de acţiuni de către investitori de retail se poate face pe mai multe căi, precum oferirea unui discount pentru această categorie, acordarea de acţiuni bonus şi dreptul de a plăti în mai multe tranşe, potrivit lui Miha Kosak. De asemenea, acestor investitori li s-ar putea acorda prioritate la alocare, precum şi certificate de reduceri.
Pregătirea şi execuţia unei Oferte Publice Iniţiale presupune mai multe etape cheie, care trebuie trecute, arată trainerul LSE. Acestea includ consolidarea tuturor centrelor de profit şi a fluxurilor de numerar, transparentizarea structurii acţionariatului, realizarea de raportări în format IFRS, pentru cel puţin trei ani consecutivi, cu respe