Telespectatorii nu vor mai fi izbiți de sonorul puternic al reclamelor, atunci când începe publicitatea. Diferențele de sunet dintre programe și publicitate urmează să fie eliminate.
Astăzi a fost făcut primul pas, la sediul CNA, unde reprezentanții industriei au format grupul de lucru cu numele sugestiv Loudness.
Grupul de lucru își propune elaborarea Standardului pentru Nivelul Tăriei Sunetului, prin care se va asigura o normalizare, prin uniformizare, a tăriei sunetului în programele de radio şi de televiziune. Fac parte din el mai mulţi reprezentanţi ai radiodifuzorilor, ai distribuitorilor prin cablu şi ai studiourilor de producţie, care au constituit grupul de lucru Loudness,
Este prima întâlnire a grupului de lucru Loudness, dar vor urma şi altele. Scopul acestui grup este de a elabora o recomandare către CNA prin care să se elimine diferenţele de sonor dintre calupurile de publicitate şi programele TV. Consiliul va decide apoi dacă recomandarea se va transforma într-o decizie sau va rămâne la stadiul de recomandare.
“Scopul întâlnirii noastre este să găsim soluţiile cele mai bune pentru normalizarea tăriei sunetului, normalizare prin uniformizare. Demersul se va finaliza printr-o recomandare către CNA şi care printr-o decizie va fi pusă în aplicare ca o normă. Un orizont de timp de un an de zile va fi necesar până vom trece concret la rezolvarea acestei probleme”, a declarat Sotir Caragaţă, reprezentant CNA.
La sfârşitul acestei întâlniri participanţii au semnat un protocol, pe care vi-l prezentăm în corpul ştirii.
În continuare, câteva fragmente din discuţiile avute la întâlnirea grupului Loudness.
Horia Murgu, UCIN:
“CNA poate să facă o recomandare clară şi să stabilim un timp pâna la care se ne aliniem, e un lucru binevenit pentru spectatori.
Probabil că în România situaţia este puţin mai diferi