Am participat vineri la o întâlnire la Primăria Municipiului Bucureşti. Pentru o corectă informare a cetăţenilor, OPTAR a transmis astăzi un Comunicata de presă. Veţi constata că este puţin diferit de cel emis de Primărie.
Asociaţia OPTAR avertizează: pistele pentru biciclete de pe axele N-S si E-V ar putea fi o risipă de bani
Bucureşti, 8 aprilie 2013: OPTAR susţine că bucureştenii nu-şi permit ca Primăria Municipiului Bucureşti să irosească bani pentru realizarea unei infrastructuri pentru biciclişti care să nu respecte toate criteriile calitative. Construcţia a două piste pentru biciclete (N-S şi E-V) nu raspunde nevoilor cetăţenilor şi nu susţine cu adevărat utilizarea bicicletei.
Ideea axelor a apărut în întâlnirea de vineri, 5 aprilie 2013, de la Primaria Municipiului Bucureşti. La discuţii au fost prezenţi reprezentanţi ai municipalităţii (Direcţia de Transporturi, Direcţia de Urbanism, Direcţia de Mediu, Administraţia Străzilor), ai Poliţiei Rutiere, ai asociaţiilor Green Revolution, Bate Şaua să Priceapă Iapa, Mai Mult Verde, OPTAR, ai grupului informal SkirtBike precum şi reprezentanţii unor institute de proiectare şi facultăţi.
Proiectul, în forma actuală, va fi o risipă de bani
OPTAR a susţinut în cadrul întâlnirii că realizarea celor două piste, care ar trebui sa lege Nordul de Sud şi Estul de Vestul Capitalei, nu răspunde nevoilor cetăţenilor. Pentru a-şi atinge scopul, o infrastructură pentru biciclete trebuie să fie sigură, directă, continuă, accesibilă, atractivă, confortabilă şi utilizabilă pe tot parcursul anului. Neîndeplinirea oricărui criteriu poate transforma investiţia într-o risipă imensă de bani, aşa cum s-a întâmplat cu pistele construite pe trotuare de Primărie în 2008 şi 2011.
Dacă bunăstarea şi sănătatea cetăţeanului este importantă pentru primarul unui oraş, priorităţile ar trebui să fie mer