Scris de Cristina Ghilea - Bugetul societăţii de transport în comun e construit şi cu majorarea tarifelor şi „externalizarea” de personal.
Deşi s-au ferit să confirme majorarea de tarife, managerii societăţii locale de transport în comun au propus, joi, Consiliului local, un buget pentru a cărui realizare este nevoie de scumpirea tarifelor şi alte măsuri deloc populare. Acestea sunt: „majorarea preţului biletelor şi abonamentelor de călătorie începând cu data de 1.05.2013, astfel: bilete de călătorie de la 2 lei la 2,25 lei, abonamentele valabile pe toate liniile de la 60 la 75 de lei, abonamente săptămânale de la 30 lei la 36 lei, legitimaţii de o zi de la 10 lei la 12 lei”, după cum spune proiectul de hotărâre votat de aleşi fără observaţii. Suma încasată, astfel, în plus ar fi de 1,8 milioane lei.
Majorarea preţurilor vine la pachet cu reduceri de personal, tot din 1 mai. OTL va „externaliza” controlorii şi va concedia şoferi şi conductori – în total vor fi scoase din schema de personal 95 de persoane. Economia făcută cu aceştia este de peste 1,4 milioane lei. Şi reducerea numărului de km parcurşi cu tramvaiul şi autobuzul este luată în calcul de manageri. OTL şi-a propus un buget de peste 47 de milioane de lei, 98,65% din bugetul realizat anul trecut.
În ciuda purternicului caracter „antisocial” al proiectului de hotârâre care le-a ajuns sub nas, consilierii locali l-au votat în unanimitate, şi-n tăcere.Mai puţini km parcurşi
„Bugetul este unul de criză, în care sunt prevăzute sume mai mici decât ce am avea nevoie. Cinci măsuri le vedem importante pentru a ne putea conforma la acesta. Optimizarea traseelor înseamnă reanalizarea întregului sistem de transport. Sistemul tarifar nu e sustenabil”, crede Csuzi Istvan, manager al OTL SA. Directorul insistă că cifrele propuse consilierilor locali nu sunt definitive şi că majorarea tarifelor va face o