Prelungirea excesivă a „perioadei de tranziţie“ până la vânzarea sucursalei locale a Bank of Cyprus nu este bună pentru sistem şi pentru percepţia populaţiei, dar termenul iniţial de o săptămână era, totuşi, prea scurt pentru perefectarea unei tranzacţii, chiar dacă este vorba de o bancă mică, consideră analiştii.
„Cu cât se revine mai repede la normal, cu atât mai bine. Nu ştiu toate detaliile, dar o săptămână este un termen scurt. Este un proces care va dura mai degrabă câteva săptămâni decât o săptămână“, spune Radu Crăciun, director de investiţii la Eureko Pensii.
Totuşi, el consideră că nici o prelungire de durată a perioadei de tranziţie pentru vânzarea Bank of Cyprus nu este bună pentru sistem şi pentru percepţia opiniei publice.
„Vânzarea unei bănci este un proces îndelungat. Nu ştiu ce «minune» se putea întâmpla într-o săptămână, chiar folosind anumite scurtături şi un control politic al vânzării. Când este vorba de sistemul bancar al unei ţări multe dintre deciziile de fuziuni şi achiziţii se fac sub comandament politic, nu economic. Cu cât se încheie mai repede, cu atât mai bine“, a arătat Crăciun.
Începând de lunea trecută clienţii sucursalei Bank of Cyprus nu au avut acces la conturi nici în sucursale, nici prin aplicaţia de internet banking, banii din bancă fiind practic blocaţi cu excepţia sumelor rulate pe cardurile ataşate conturilor curente.
Şi Ionuţ Dumitru, economistul-şef al Raiffeisen Bank, a declarat că ar fi bine ca procesul de vânzare al sucursalei Bank of Cyprus să se termine mai repede. „Pentru orice există un cumpărător. Depinde de preţ. Este bine să se termine mai repede.“ El nu crede că putem vorbi despre o deteriorare a percepţiei publice în urma precedentului creat prin suspendarea operaţiunilor Bank of Cyprus şi a ţinut să reamintească faptul că Bank of Cyprus nu este sub jurisdicţia BNR.
În