Documente atasate:
Comunicatul de presa de la Dacia (145 kB, fisier DOC)Uzinele Dacia sunt, in aceste zile, un adevarat butoi cu pulbere. Dupa greva de avertisment de luna trecuta, sindicalistii ameninta din nou cu proteste, in tentativa de a forta majorarea salariilor pe 2013. Francezii nu par dispusi sa cedeze si ameninta, la randul lor, cu "punerea in pericol a locurilor de munca". Implicatiile scandalului risca sa afecteze intreaga economie.
Situatia de la Dacia este pe punctul sa explodeze. Dupa 14 runde de negociere, angajatii si conducerea companiei nu au reusit sa ajunga la un acord privind contractul colectiv de munca.
In timp ce conducerea le-a propus o crestere salariala de 9%, angajatii vor 40% si ameninta, din nou, cu proteste.
Nervosi, francezii au lansat luni un comunicat de presa in care afirma ca “este o solicitare complet nerealista, care pune in pericol competitivitatea Dacia in raport cu alte uzine din Grup si, in cele din urma, locurile de munca atat de pe platforma de la Mioveni, cat si din industria auto romaneasca”.
Salariul mediu pe companie este, in prezent, de peste 3.500 lei.
"Deocamdata, exista aceasta probabilitate de a fi suspendata activitatea in uzina, dar este o masura extrema la care speram sa nu se ajunga. Vom purta negocieri cu administratia in acest sens", a declarat, anterior, Ion Iordache, vice-lider al Sindicatului Automobile Dacia, citat de Adevarul.
“Vrem 2, 3, 4 sau 5 milioane de lei vechi in plus, nu asta conteaza, problema este ca e munca multa si banii sunt putini, sa ne plateasca in mod corect pentru cat muncim“, a declarat un muncitor.
"Trebuie sa faci o masina in 40 de secunde, va dati seama in ce viteza lucram noi aici? Vrem salarii decente, nimeni nu sta degeaba aici, aici toti muncim. Acolo jos, la Mioveni, e o puscarie cu