Cea mai noua banca din sistemul bancar romanesc, TBI Bank, intra in lupta pentru cucerirea unei cote in cea mai disputata piata, cea a IMM-urilor. Ce planuri are si care sunt avantajele pe care se bazeaza in aceasta competitie? Citeste concluziile unui interviu exclusiv cu directorul executiv al TBI Bank, Traian Baicu.
Dupa cum anunta Traian Baicu inca din primele minute ale interviului, obiectivul principal al TBI Bank este profitabilitatea, ceea ce inseamna ca dezvoltarea retelei va fi lasata in plan secund, urmand ca extinderea sa fie conditionata de activitatea si marja de profit a primelor agentii deschise.
Banca a deschis trei agentii in Bucuresti si este pe cale sa mai deschida doua in tara, in Iasi si Constanta, acestea fiind in curs de amenajare. "Vrem sa vedem si cum functioneaza cele cinci si apoi o sa analizam daca merita sa mai deschidem mai multe in Capitala sau in restul tarii. In urmatorii 4-5 ani tintim un numar de 45 de agentii, dar ritmul de deschidere va depinde de profitabilitate", a spus pentru Wall-Street.ro Traian Baicu.
In opinia lui, banca ar putea intra pe profit inca din primul an de functionare, tinand cont ca se bazeaza pentru dezvoltarea activitatii pe cele doua platforme existente (TBI Credit si TBI Leasing) si tot ce trebuie sa faca este isi acopere costurile de investitii pentru deschiderea punctelor de lucru - in jur de 20.000 de euro pentru fiecare agentie - si cele cu personalul.
TBI Bank s-a limitat la inchirierea unor spatii mici, de pana in 50 mp, ceea ce ii scade semnificativ costurile fixe.
Pentru acest an, directorul TBI Bank anunta deschidere a inca cinci agentii, probabil trei tot in Bucuresti si doua in tara. De asemenea, planurile noii banci vizeaza atragerea a 30-40 milioane in depozite si acordarea de credite in valoare de 60-70 milioane euro.
De altfel, dupa primele 7 zile de la desc