Twin’Z, cu o lungime de numai 3,62 metri si prefigureaza viitorul autoturism urban de la Renault, adica viitorul Twingo. Masina-concept imbina elemente din lumea mobilei si a automobilelor, conferind unei "masini mici senzatia de spatios",
Gratie arhitecturii sale orginale, Twin’Z propune un interior spatios, printr-o aranjare inspirata a acestuia. Prezenta un plafon dublu ofera soferului o pozitie avantajoasa, care beneficiaza, astfel, impreuna cu pasagerii, de o excelenta vizibiltate. „S-a sfarsit cu masinile banale de la Renault, firma revine la radacinile creativitatii sale. O adevarata masina care traieste”, scrie La Tribune.
Twin’Z are 3,62 metri lungime, jante de 18 inch si patru portiere. Cele din spate se deschid invers, dinspre montantul B spre montantul C. In plus, conceptul nu are un stalp B vizibil, cci integrat in buzele portierelor. Se poate spune ca masina a fost desenata avand in minte originalul Renault Twingo. Exista, de asemnea, elemente preluate de la Renault 5. Schita a fost realizata de designerul britanic Ross Lovegrove, care a lucrat alaturi de colegii de la Renault, Laurens van den Acker si Raphael Linari. Desi conceptul este propulsat de un motor electric care dezvolta o viteza de 67 CP, varianta de serie a lui Twin'Z poate capata aspectul unui vehicul conventional.
Renault urmeaza sa comercializeze incepand din trimestrul secund al anului viitor noul sau Twingo, fructul unui parteneriat cu Mercedes (Smart). Este proiectul Edison. Aceste masini vor impartasi, de fapt, aceeasi arhitectura, cea aflata la originea Smart. Dar daca Smart, cu doua locuri, va fi fabricat de uzina Mercedes din Lorraine, Smart, cu patru locuri, si viitorul Twingo vor fi asamblate de Renault la Novo Mesto, in Slovenia.
Apropierea dintre Renault, Nissan si Daimler (Mercedes si Smart) a avut loc in primavara anului 2010, printr-un schimb d