Te numesti Porsche, Samsung, Ford sau Farmec, esti un un brand cunoscut, puternic. Vezi afise prin orase, uneori in tari de pe alte continente, reclame TV, online, print. Reclame peste reclame. Formele acestea de advertising nu sunt insa suficiente, companii locale si multinationale cautand sa isi faca loc (si) in inimile consumatorilor. Sa introducem deci in scena pe asa-zisii “ambasadori de brand”, bloggeri cu influenta, de care brandurile se pot “folosi” pentru a crea sentimente pozitive.
Ce poate castiga o marca mare de pe urma asocierii cu un blogger? De ce nu ar investi suma de bani pe care le-o ofera in, sa zicem, reclame traditionale, bannere sau Google AdWords? In SUA este o practica des intalnita insa, pana la urma, acolo vorbim de o piata extrem de dezvoltata a blogging-ului, unde sunt nenumarati autori ce sunt asociati cu jurnalismul profesionist, analisti, oameni cu deosebita influenta pe plan mondial.
In Romania, “blogging profesionist” este facut, sa fim realisti, doar de o mica pondere din totalul celor circa 66.000 de bloguri. Volatilitatea comentariilor, mediul schimbator al blogurilor si traficul destul de redus au tinut mult timp multinationalele la distanta de acest mediu.
In 2008, Cristian Manafu, care scria pe vremea aceea pe pagina Manafu.Blogspot.com, spunea:
"Blogurile nu livreaza inca traficul dorit de multinationale, iar calitatea dialogurilor si comentariilor e greu de masurat. Exista totusi cazuri in care blogurile ar putea sa fie incluse in campanii de advertising, dar in acest moment pe langa micile shop-uri online, nu vad alti advertiseri care ar intra". El spunea ca nu vede deocamdata ca fiind iminente campanii de mari dimensiuni pe bloguri.
Orange Romania, lider de piata, transmitea in aprilie 2008, similar, ca nu are planuri, deocamdata, de a utiliza blogosfera pentru advertising. @N_P