Vi s-a întâmplat vreodată să fiţi urmăriţi în mediul online, indiferent de site-ul accesat, de aceeaşi reclamă? Publicitarii numesc acest procedeu simplu "retargetare" sau "remarketing", în timp ce utilizatorii îl consideră "hărţuire".
Această formă de promovare online se foloseşte din ce în ce mai mult atât de companiile nou apărute pe piaţă cât şi de marile corporaţii.
Cu toate că multe companii consideră această manieră de realizare a publicităţii eficientă pentru că ajunge exact la publicul ţintă, consumatorii se simt agasaţi la un nivel atât de ridicat încât ajung să evite unele produse.
Sentimentul consumatorilor este de înţeles, în contextul în care reclame ale unor companii ori produse comercializate online, pe care consumatorii le-au cătuat la un moment dat pe motoarele specializate ajung să îi urmarească deseori în spaţiul publicitar al site-urilor accesate, fără să existe vreo conexiune între acestea.
Aparent, cei care folosesc tehnica de "remarketing" cred că dacă o persoană vede reclama lor în mod constant va ajunge să cumpere produsul respectiv. De fapt, lucrurile nu sunt chiar aşa.
New York Times a realizat recent o analiză în care se concentra tocmai pe acest aspect. Articolul a declanşat o mulţime de reacţii din partea cititorilor iritaţi de reclamele urmăritoare. Singurii care au susţinut această modalitate de promovare au fost cei care care lucrează în industria publicitară.
"Ultima inovaţie"
Potrivit lui Aaron Magness, senior director de brand marketing şi business development în cadrul magazinului online Zappos, "retargeting-ul este văzut, de către publicitarii din mediul digital, ca ultima inovaţie care oferă companiilor marketing în timp real".
Acesta spune că răspunsul pieţei este unul pozitiv.
Dar poate Aaron Magness nu a citit părerile consumatorilor privind modul în care act