Aeroportul Willy Brandt International, numit după liderul nemților pe vremea Războiului Rece, ar fi trebuit să fie inaugurat la finalul lui 2011, însă după alte patru termene anunțate, oficialii germani au declarat că nici ultima țintă, octombrie 2013, nu se va respecta. Pentru a se scuti de alte situații jenante, autoritățile au refuzat să anunțe o nouă dată pentru inaugurare.
Saga noului aeroport din Berlin s-a transformat într-o glumă națională și o sursă de umilință pentru o nație recunoscută pentru seriozitate, scrie Associated Press (AP). Aeroportul Willy Brant este doar unul dintre cele mai mari și scumpe proiecte (inclusiv de infrastructură) ce au fost compromise de către autoritățile germane prin cheltuieli exorbitante ce reies din aceste întârzieri.
Lista proiectelor nefinalizate este completată cu o sală de concerte în Hamburg, tuneluri pentru trenuri în Munchen și Leipzig, o linie de metrou în Koln și o stație subterană de tren în Stuttgart.
Presa germană sancționează autoritățile
Fiascoul aeroportului din Berlin prezintă o imagine a incompetenței, scrie presa germană care a întocmit o listă de nenumărate probleme tehnice. Una dintre acestea face referire la faptul că autoritățile încă nu și-au dat seama cum să stingă luminile aeroportului. Zeci de mii de becuri iluminează gigantul terminal principal și locuri de parcare neutilizabile. Cu alte cuvinte, consum imens de energie și bani. Se pare că este rezultatul sistemului unui computer atât de sofisticat încât este aproape imposibil de operat.
Un alt exemplu de ineficiență crasă îl reprezintă cursa zilnică efectuată de un tren gol ce parcurge mai mult de opt kilometri - din oraș către aeroportul nefinalizat -, cu scopul de a împiedica noile șine ferate să ruginească. Între timp, sute de pomi abia plantați au fost tăiați pentru că firma însărcinată cu împădurirea zon