Deşi mulţi consideră că locurile situate pe partea aripilor unei aeronave sunt cele mai sigure, pentru că în acea zonă avionul este mai „puternic“, alţii sunt de părere că cele mai bune locuri sunt cele aflate în partea din spate a unui avion. Iar această teorie este susţinută de o serie de studii, unul dintre ele fiind citat într-un documentar recent.
Producătorii documentarului „ The Crash“ au ales un Boeing 727 pe care l-au echipat cu aparate de filmat, senzori şi manechine de testare a impactului, şi au rovocat prăbuşirea aeronavei în deşertul Sonoran din Mexic.
În urma impactului cu solul, partea din faţă a avionului şi primele 11 rânduri de locuri, de obicei cele rezervate pentru clasa I, au fost cele mai avariate, potrivit „ The Telegraph“. Experţii au ajuns la concluzia că niciunul dintre pasagerii de la clasa I nu ar fi supravieţuit, dar 78% din ceilalţi călători ar fi trăit, şansele lor fiind mai mari cu cât locurile lor erau poziţionate mai în spate. În uma studiului s-a înregistrat o scădere în numărul cererilor pentru locurile la clasa I.
Deşi analiza unui singur accident aviatic nu este decisivă, concluziille au sprijinit un studiu realizat de Popular Mechanics în 2007. Publicaţia a examinat toate accidentele aviatice din 1971 şi a constat că rata de supravieţuire a fost de 69% pentru cei care ocupau locuri în spatele avionului, de 56% pentru cei aflaţi pe partea aripilor ş numai 49% pentru aceia din primele rânduri.
În ciuda acestor cercetări, două dintre cele mai mari companii de fabricare a aeronavelor insistă că nu există dovezi concludente care să ateste acest lucru.
„Un loc este la fel de sigur ca oricare altul, mai ales dacă stai ghemuit“, a delcarat purtătorul de cuvânt al companiei Boeing.
Studiul de anul trecut din Mexic a analizat şi acest aspect, al poziţiei corpului în