Aeroportul Willy Brandt International, numit dupã liderul nemtilor pe vremea Rãzboiului Rece, ar fi trebuit sã fie inaugurat la finalul lui 2011, însã dupã alte patru termene anuntate, oficialii germani au declarat cã nici ultima tintã, octombrie 2013, nu se va respecta. Pentru a se scuti de alte situatii jenante, autoritãtile au refuzat sã anunte o nouã datã pentru inaugurare.
Saga noului aeroport din Berlin s-a transformat într-o glumã nationalã si o sursã de umilintã pentru o natie recunoscutã pentru seriozitate, scrie Associated Press (AP). Aeroportul Willy Brant este doar unul dintre cele mai mari si scumpe proiecte (inclusiv de infrastructurã) ce au fost compromise de cãtre autoritãtile germane prin cheltuieli exorbitante ce reies din aceste întârzieri.
Lista proiectelor nefinalizate este completatã cu o salã de concerte în Hamburg, tuneluri pentru trenuri în Munchen si Leipzig, o linie de metrou în Koln si o statie subteranã de tren în Stuttgart.
Presa germanã sanctioneazã autoritãtile
Fiascoul aeroportului din Berlin prezintã o imagine a incompetentei, scrie presa germanã care a întocmit o listã de nenumãrate probleme tehnice. Una dintre acestea face referire la faptul cã autoritãtile încã nu si-au dat seama cum sã stingã luminile aeroportului. Zeci de mii de becuri ilumineazã gigantul terminal principal si locuri de parcare neutilizabile. Cu alte cuvinte, consum imens de energie si bani. Se pare cã este rezultatul sistemului unui computer atât de sofisticat încât este aproape imposibil de operat.
Un alt exemplu de ineficientã crasã îl reprezintã cursa zilnicã efectuatã de un tren gol ce parcurge mai mult de opt kilometri – din oras cãtre aeroportul nefinalizat -, cu scopul de a împiedica noile sine ferate sã rugineascã. Între timp, sute de pomi abia plantati au fost tãiati pentru cã firma însãrcinatã cu împãdurirea zonei a adus