Două din zece cafele consumate anul trecut de un român au fost solubile, arată o analiză ZF pe baza datelor furnizate de Nestlé România.
În 2012 consumul de cafea solubilă a fost de aproximativ 1.319 tone, cifră care include vânzările din retailul modern (supermarketuri, hipermarketuri şi magazine de tip discount) şi tradiţional, potrivit Nestlé, care citează datele companiei de cercetare Nielsen.
În timp ce pentru o cană cu cafea măcinată sunt necesare opt grame de cafea, pentru o cană de cafea solubilă sunt necesare doar două grame.
„În ultimii ani în România segmentul de cafea solubilă pe care Nescafé activează s-a aliniat tendinţelor de creştere de la nivel internaţional şi estimăm că tendinţa de evoluţie se va menţine şi anul acesta“, a declarat pentru ZF Andreas Kouroumalis, Business Unit Manager Beverages în cadrul Nestlé România.
Piaţa totală de cafea este estimată anul trecut la 1,2 mld. lei (270 mil. euro), în timp ce segmentul de cafea solubilă pură este estimat la 180 mil. lei (40 mil. euro), potrivit datelor Nielsen citate de Nestlé. În aceste date sunt incluse şi vânzările din magazinele tip discount, dar fără magazinele Cash&Carry.
„Piaţa de cafea se află pe un trend ascendent, toate segmentele înregistrând creşteri în ultimul an, de aceea ne aşteptăm ca piaţa să continue pe un trend ascendent şi în perioada următoare“, spune Andreas Kouroumalis.
Multinaţionalele dau tonul pe piaţă
În România sunt doar câteva unităţi de producţie a cafelei, iar singura companie mare care deţine o astfel de fabrică este Strauss România. Branduri ca Jacobs, Tchibo sau Nescafé sunt produse în străinătate. De exemplu, Nestlé produce cafeaua în ţări ca Germania, Spania sau Franţa, iar unele mărci ca specialităţile de cafea Nescafé 3 în 1 sau pliculeţele de cafea solubilă Nescafé Brasero sunt ambalate în