Despre flota română s-a vorbit invers proporțional cu mărimea ei. Astfel, astăzi când nu mai e deloc, se discută mai tot timpul despre ea. Cel mai ciudat caz din dispariția flotei îl reprezintă dosarul navei Prahova. Potrivit declarațiilor, aceasta a fost scoasă din portul Sulina, în '91, la dispoziția telefonică a ministrului Transporturilor de atunci, Traian Băsescu. Modul în care vaporul acesta a dispărut aduce aminte de misterele experimentului "Philadelphia".
Multe dintre vasele românești au dispărut de la cheiurile naționale în împrejurări dubioase. Totul a plecat de la un paragraf cel puțin bizar dintr-un raport parlamentar, în 1994, privitor la deficiențele constatate în activitatea Ministerului Transporturilor, vizând vânzarea unor nave din flota maritimă, potrivit reportajului prezentat în cadrul emisiunii "România de Poveste" de la România TV.
Un caz aparte îl constituie înstrăinarea sau dispariția din flota română în condiții miterioase a navei Prahova, rebotezată Pacea, un petrolier cu un deplasament de 25.000 tone deadweight, care a fost folosit pentru depozitarea de deșeuri, dioxină, creând în perioada anilor 1984, scandalul Sulina. Potrivit declarațiilor, această navă a fost scoasă din portul Sulina de comandantul Administrației Fluviale a Dunării de Jos, la dispoziția telefonică a domnului ministru Băsescu Traian, pe data de 4 februarie 1991 fiind remorcată de un remorcher OCEAN ASLÎ și luând o direcție necunoscută.
În Sulina, volatilizarea vasului a avut un impact mare, deoarece nava respectivă, din cauza dimensiunilor apreciabile și a terenului plat, intrase - cum se spune – în peisaj. Trasă de 10 ani la un cheu izolat, devenise un reper local, ca și farul, spre exemplu. Lumea se obișnuise cu ea. Și, deodată, dispare.
La fața locului, dispariția a fost comparată cu celebrul experiment științific Philapdelphia - și el