Reţeaua socială testează o nouă formulă de a taxa utilizatorii pentru mesaje date vedetelor, pe baza unei formule matematice complexe, care ia în calcul numărul de prieteni şi numărul mediu de mesaje zilnice.
Facebook a introdus anul trecut pentru prima oară o schemă destul de controversată, bazată pe algoritmi de popularitate şi numărul de mesaje primit de o persoană, care presupunea plata unei anumite sume pentru a putea contacta o celebritate sau pe cineva foarte popular pe Facebook. Evident, reţeaua socială a vorbit de eliminarea mesajelor spam, dar este şi o modalitate prin care site-ul lui Mark Zuckerberg poate să-şi atragă venituri de la fanii însetaţi de a cunoaşte celebrităţile şi de a comunica.
Opţiunea nu a apărut pentru toţi utilizatorii momentan, ci este doar testată pe un număr limitat de persoane. Înainte de a face această mişcare, Facebook permitea transmiterea de mesaje către oricine, odată cu noua politică de confidenţialitate. Astfel, niciun utilizator nu mai putea interzice mesajele de la străini, doar dacă îi bloca individual. Oricine nu este în lista noastră de prieteni intră în dosarul de „Alte mesaje”, care nu intră în notificări, funcţionând ca un filtru de spam.
Dacă la începutul lui decembrie tariful a fost fix, un dolar pentru cei care doreau să trimită un mesaj, acum reţeaua socială a introdus un algoritm complex.
Cât de valoros eşti?
Cine stabileşte cât de valoroasă e o vedetă şi cine poate cumpăra „bilete” virtuale către Inbox? O formulă matematică ia în calcul numărul de followers pe care îi are cineva şi câte mesaje primeşte în medie pe zi. Preţul pentru a contacta pe cineva este ca la bursă, poate scădea sau poate creşte în timp, în funcţie de activitatea acelui membru. Momentan, clasamentul în Marea Britanie este destul de ciudat, dar şi interesant, iar pe viitor ar putea crea chiar conflicte între vede