TIMIȘOARA. Nu curge lapte și miere atunci când mergi la medic pentru o rețetă compensată, sau gratuită, nici măcar după câteva luni de la implementarea sistemului. Medicii de familie se plâng că mereu sistemele informatice legate la Casa de Sănătate SIPE și SIUI le dau bătăi de cap și sunt nevoiți să piardă timp pentru a rescrie rețeta sau pentru a reintroduce datele în sistemul informatic.
Sunt probleme cu rețeta electronică, dar ele nu sunt la medicii de familie, spune Rodica Tănăsescu, președintele Societății Române a Medicilor de Familie.
Există probleme la token, adică un fel de stick pe care noi îl ţinem conectat în calculator care ne permite să intrăm în sistemul informatic, care ni se tot blochează şi e nevoie de o anumită perioadă de timp ca să primim o nouă parolă de la firma cu care am încheiat contract şi încă o perioadă de timp ca să primim licenţa de la Casa de Asigurări, a afirmat Claudia Iftode, președintele Societăţii de Medicina Familiei Timiş.
Pentru a scurta timpul în care să poată folosi din nou acel token, medicii de familie din Timiş au propus Casei de Asigurări de Sănătate să scurteze timpul până la obţinerea licenţei. Medicii explică cum pot fi perscrise reţetele electronice: online sau offline atunci când token-ul s-a blocat, dar ultima variantă înseamnă o muncă în plus atât pentru medicii de familie, cât şi pentru farmacişti pentru că reţetele trebuie urcate în sistemul informatic. Mi s-a întâmplat ca token-ul să se blocheze şi farmaciile din jurul cabinetului meu au eliberat toate reţetele, nu am avut niciuna întoarsă, deci farmacia munceşte şi ea ca să ridice reţeta în sistem, dar pacienţii nu au fost dezavantajaţi, a mai adăugat preşedintele SMF Timiș.
Medicii de familie se mai plâng că se crează blocaje și în spitale, la medicii specialiști. În acest caz, când bolnavul vine la tine să îi dai rețeta ce trebuia