Principala provocare a bancilor in urmatoarea perioada este ca in cadrul proceselor de restructurare sa nu piarda concentrarea de pe clienti, crede Kevin von Gamm, Chief Sales Officer (CSO) in cadrul Capgemini Romania.
De exemplu, spune Kevin von Gamm (foto), clientii profitabili isi pot pierde persoana de contact (Relationship Manager) ca urmare a restructurarii prin inchiderea sucursalei ori sunt fortati sa adere la noile tehnologii (self banking, fara niciun contact personal, doar cu aplicatii mobile). De asemenea, pierderea clientilor poate aparea si din cauza cresterii costurilor de administrare pentru contul bancar, carduri de credit sau credite, in general.
In acelasi timp, bancherii din Romania trebuie sa fie preocupati de metodele prin care pot sa obtina o profitabilitate durabila (nu doar victorii rapide sau retrageri de pe piata), intr-o piata in care salariul mediu net este de 400 de euro, rata de indatorare a populatiei a ajuns la un nivel critic si portofoliul de credite neperformante depaseste uneori 25-30% din portofoliul de finantari, cu provizioane ridicate si, mai mult, in cazuri in care multe banci-mama ale diviziilor din Romania fie nu sunt profitabile, fie depind de ajutoare de stat.
In opinia lui Kevin von Gamm, manager in cadrul Capgemini, companie de servicii de consultanta in management si tehnologie, exista foarte putine banci sau portofolii care nu sunt de vanzare in prezent. „O consolidare in sectorul bancar este foarte probabila”, afirma consultantul. Raiffeisen Bank a anuntat recent achizitia portofoliului de peste 100.000 de clienti ai Citibank Romania si va prelua astfel depozite de 175 milioane euro si credite de 100 milioane euro. De asemenea, toti angajatii Citi Romania din departamentul dedicat persoanelor fizice vor trece la Raiffeisen, in concordanta cu prevederile UE care reglementeaza obligatia cumparato