Datoriile de 606 mil. lei de la CFR SA vor fi preluate de CFR Marfă, prin compensarea unei părţi din sumele pe care operatorul feroviar de marfă le are la compania de infrastructură, iar creanţele bugetare vor fi convertite în acţiuni, astfel că veniturile din privatizare vor intra la buget. "Va fi o ordonanţă de urgenţă prin care CFR Marfă va prelua datoria de 606 milioane lei pe care CFR Infrastructură o are la ANAF. Prin această operaţiune, ANAF va descărca pe CFR Infrastructură de creanţă, iar CFR Marfă îşi va stinge parţial datoria pe care o are la CFR Infrastructură. În pasul al doilea, statul va putea transforma datoriile preluate în acţiuni, în vederea privatizării. Prin această procedură se scad semnificativ şi arieratele companiilor de stat monitorizate de FMI, şi se completează şi veniturile bugetare", au declarat pentru Mediafax sursele guvernamentare, precizând că operaţiunea a fost discutată şi cu reprezentanţii Comisiei Europene.
Potrivit strategiei de privatizare a CFR Marfă, aprobată de Guvern în luna februarie, CFR Marfă înregistra datorii totale de 1,8 mld. lei, dintre care circa 600 mil. lei la buget şi 600 mil. lei către CFR Infrastructură, restul reprezentând penalităţi de întârziere şi restanţe către furnizori privaţi.
Conform anunţului de privatizare publicat vineri de Ministerul Transporturilor pe site-ul său, licitaţia pentru pachetul de 51% din acţiunile CFR Marfă va porni de la un preţ de 798,05 milioane lei (180 milioane de euro), iar câştigătorul va fi stabilit la jumătatea lunii iunie. Procedura conţine trei etape - precalificare, negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante, respectiv licitaţie cu ofertă în plic.
Preţul de ofertă (preţul de pornire a licitaţiei) este de 797.058.000 lei pentru întregul pachet de acţiuni scos la vânzare, iar oferta este valabilă 180 de zile de la data publicării, cu posibili