Regulamentul propriu al Universităţii „Ştefan cel Mare” Suceava (USV) privind organizarea şi desfăşurarea examenului de admitere în ciclurile de studii universitare de licenţă, pentru anul universitar 2013-2014, prevede ca, în anul universitar următor, să funcţioneze doar programele de studii care vor aduna minim 30 de studenţi.
Pentru anul universitar 2012-2013, regulamentul USV permitea activarea programelor care însumau 20 de studenţi.
„Un program de studiu devine rentabil în condiţiile în care numărul studenţilor bugetaţi, pentru un an de studiu, este de circa 100. La Suceava sunt programe care funcţionează cu 25, 30 sau 50 de studenţi bugetaţi într-un an de studiu, ca atare programul de studiu respectiv este sortit să dispară la un moment dat”, a precizat, într-o conferinţă de presă, prof. univ. dr. ing. Adrian Graur, rector al USV în perioada 2004-2012. Acesta a mai precizat că mecanismul actual de finanţare a învăţământului superior românesc merge pe principiul conform căruia „banii urmează elevul”, fiecărei universităţi publice alocându-i-se fonduri în funcţie de numărul de studenţi şcolarizaţi.
Potrivit regulamentului pentru anul academic 2013-2014, „constituirea formaţiilor de studiu pe programe de studii se va face după exprimarea opţiunilor de către candidaţii declaraţi admişi şi înmatriculaţi în cadrul universităţii noastre, cu condiţia ca formaţiile de studiu să poată funcţiona şi economic. Un program de studii are, de regulă, minim 30 de studenţi echivalenţi la licenţă, respectiv minim 20 de studenţi echivalenţi la masterat”.
Prin urmare, în condiţiile în care un program de studii nu însumează după sesiunea de înmatriculare minim 30 de studenţi şi nu se mai activează, candidaţii sunt transferaţi în limita capacităţii de şcolarizare la unul dintre programele care va funcţiona, indicat în lista de opţiuni a absolventului.