Scris de Alin Gherasim - Jumătate din bugetul Aeroportului Arad va merge pe salariile angajaţilor de aici, numai o parte urmând să fie investiţi în modernizare.
ARAD. Un buget nici prea mare, nici prea mic, dar din care aproape jumătate va merge spre plata personalului. Cu asta se poate lăuda Aeroportul Arad, al cărui buget pe anul 2013 a fost votat în şedinţa extraordinară a Consiliului Judeţean Arad (CJA) din data de 8 aprilie. Potrivit solicitărilor trimise de către reprezentanţii aerogării arădene, bugetul din acest an va fi de 4,35 milioane de lei. Doar că aeroportul, pe baza calculelor executate deja, va produce numai 2,35 de milioane, urmând ca restul de două milioane de lei să fie primiţi cu titlul de transferuri de la CJA. Practic, dacă ar fi să trăiască doar cu încasările proprii, aerogara ar avea destui bani doar cât să plătească personalul angajat. Şi asta pentru că, potrivit estimărilor bugetare pe 2013, aproape două milioane de lei vor merge doar către cheltuielile cu personalul. Iar suma este destul de mare, dacă ne gândim la faptul că, potrivit organigramei, doar 58 de persoane sunt angajate la Aeroportul Arad. Numai că, dintre acestea, nouă sunt posturi de conducere. Ca atare, un calcul simplu scoate la iveală că fiecare şef are în subordine cam… şase executanţi.Caută perspectivă
Deşi bugetul a fost votat în unanimitate, proiectul de hotărâre nu a trecut chiar netaxat de Opoziţia din CJA. Gheorghe Sabău, poate singura voce din tabăra adversă Puterii care intervine pe proiectele de hotărâre, a ţinut să afle care este perspectiva Aeroportului Arad. „Anul trecut au fost pierderi de vreo 700.000 de lei la Aeroport. Nu mă refer la desfiinţare, dar aş vrea să ştiu care este perspectiva Aeroportului Arad? Ţinând cont de activitatea scăzută, cred că se pot lua în calcul reduceri de personal, în special din conducere”, a spus Sabău. Preşedintele CJA