Reprezentanții Automobile Dacia au menționat într-un comunicat propunerile făcute Sindicatului Autoturisme Dacia pentru a încheia noul Contract Colectiv de Muncă pentru anul 2013. După 14 runde de negocieri, desfășurate începând cu 20 februarie, patronatul și angajații nu au ajuns încă la un acord.
Conform Automobile Dacia, în data de 8 aprilie 2013, conducerea Dacia a propus Sindicatului Autoturisme Dacia (SAD) să încheie noul Contract Colectiv de Muncă (CCM) 2013 în următoarele condiții: în ianuarie 2013 operatorii vor primi (n.n. – probabil, retroactiv) o creștere salarială în valoare de 90 lei. Aceeași majorare se aplică și angajaților TESA,nivelurile 5-7. În luma mai, operatorii vor mai primi o creștere generală de 85 de lei, în timp ce personalul TESA, nivelurile 5-7, vor beneficia de o majorare individuală de 4%, iar TESA, nivelurile 8-10, oa creștere individualăde 6%. La aceste sume se adaugă o primă de rezultat pentru anul 2012 în valoare de 900 lei.
Radu Mavrodin, directorul de Resurse Umane Renault România și regiunea Euromed-Africa a declarat în acest context că „pentru un operator cu un salariu de 2.000 de lei, această ofertă reprezintă o creștere de circa 9%, mult peste media creșterilor din piață în 2013, care se situează de regulă între 0 și 5%. În schimb, sindicatul a ales să își mențină solicitarea de creștere salarială de 480 de lei, primă de rezultat de 1.600 de lei, la care se adaugă diferite sporuri și concedii suplimentare. Această cerere se traduce printr-o creștere a veniturilor de aproximativ 40%, pentru o companie unde venitul mediu lunar este peste 3.500 de lei, cu mult peste salariul mediu la nivel național. Este o solicitare complet nerealistă, care pune în pericol competitivitatea Dacia în raport cu alte uzine din Grup și, în cele din urmă, locurile de muncă atât de pe platforma de la Mioveni, cât și din industria auto