* Venituri de 137 milioane de euro
Retailerul offline (n.r. vânzări în magazine) Flanco, controlat de omul de afaceri Iulian Stanciu, a obţinut în 2012 o cifră de afaceri de 137 milioane de euro, înregistrând un avans de 25% al afacerilor, comparativ cu anul precedent, a declarat, ieri, Violeta Luca, CEO-ul companiei.
Totodată, retailerul electro-IT a obţinut o cotă de piaţă de 13% în 2012, devenind al doilea retailer offline din România, urcând o poziţie în topul celor mai mari jucători din industrie.
Violeta Luca explică cum a reuşit compania pe care o conduce să obţină aceste cifre: "Rezultatele obţinute confirmă faptul că modelul nostru de business şi strategia de poziţionare alese sunt oportune şi ne diferenţiază pe o piaţă în care eroziunea preţurilor şi strategia < copy-paste > au fost singurele metode de stimulare a vânzărilor din ultimii ani". Oficialul Flanco a mai spus că avansul de 25% al cifrei de afaceri a fost obţinut şi graţie investiţiilor în modernizarea reţelei de magazine, în dezvoltarea echipei şi în managementul portofoliului de produse.
Creşterea veniturilor Flanco din 2012 a fost una mai accelerată, raportându-ne la evoluţia generală a pieţei electro-IT, care, potrivit estimărilor interne Flanco, a urcat cu 5% anul trecut. Violeta Luca a detaliat: "Piaţa electro-IT din România a avut o evoluţie frumoasă în 2012. Nu mai vorbim despre vremurile când creşterile anuale erau de două cifre, dar, comparativ cu piaţa vest-europeană care a înregistrat un avans de numai 0,2%, suntem norocoşi".
Dintre produsele din magazinele Flanco, cele mai vândute în 2012 au fost televizoarele, care au ocupat între 15-20% din totalul vânzărilor, a precizat domnia sa.
* Investiţii de 2,5 milioane de euro, în 14 magazine
Anul trecut, Flanco a fost cu ochii şi pe noi spaţii pentru viitoarele magazine, opt locaţii fiind deschi