Pentru prima dată în ultimul deceniu, vânzările industriei muzicale au înregistrat o creştere timidă de 0,3%, reprezentând o încurajare semnificativă
Pirateria on-line rămâne totuşi o problemă în majoritatea ţărilor emergente
Industria muzicală, prima afacere media care a fost folosită de către revoluţia digitală, a confirmat că vânzările sale globale au crescut anul trecut pentru prima dată din 1999, ridicând astfel speranţele pentru o recuperare mult aşteptată.
Creşterea de 0,3%, deşi mică, cu un venit total ridicându-se la 16,5 miliarde de dolari, totuşi reprezintă un strigăt de departe faţă de 38 miliarde de dolari cât a înregistrat industria muzicală în anul său de glorie, acum mai mult de un deceniu în urmă.
Totuşi, deşi nu este momentul ca toate casele de producţie să petreacă ca în anul 1999, cifrele, raportate de către Federaţia Internaţională a Industriei Fonografice, reprezintă o încurajare semnificativă.
"Este clar că 2012 a arătat că industria muzicală la nivel mondial se deplasează pe drumul spre recuperare. Există un zumzet palpabil în aer pe care nu l-am mai simţit de o lungă perioadă de timp", a declarat Frances Moore, directorul executiv al federaţiei, cu sediul la Londra, potrivit Nytimes.
De ani de zile, declinul industriei muzicale părea că nu se mai termină, companiile de înregistrări fiind aparent incapabile să vină cu modele de afaceri digitale care să concureze cu ademenitoarea şi puternica piraterie on-line.
Cu toate acestea, anul trecut, vânzările digitale şi alte surse noi de venituri au crescut suficient pentru a compensa declinul continuu al vânzărilor de CD-uri.
"La începutul revoluţiei digitale era un lucru obişnuit să spunem că era digitală ucide muzica", a declarat Edgar Berger, director executiv al casei de producţii Sony Music Entertainment.
Acum, a adăugat el, s-ar put