„Designul vestimentar face un lucru foarte simplu: combina utilitatea si creativitatea, designul valoros e ca mersul pe sarma, nu se poate inclina prea mult nici in util si comercial pentru ca devine carpa si nici in creativitate si arta, pentru ca devine instalatie, arta plastica”, a afirmat pentru Wall-Street.ro, Adrian Oianu, unul dintre cei mai cunoscuti creatori de moda din Romania.
Si tocmai pentru ca vrea sa ii invete pe romani cum sa imbine utilitatea si creativitatea, in urma cu trei ani a lansat o scoala de design vestimentar in care ii invata pe studenti lucruri legate de tipar, drapar/modelism, desen ethnic, textura materialelor, cum sa coasa. Practic, tot ce inseamna crearea de haine si, in final, constructia unei colectii.
Din februarie 2010, cand a fost lansata scoala, si pana acum au participat la cursuri in jur de 200-250 de persoane. Printre acestia se numara studenti ai specializarii de design vestimentar din cadrul Universitatii de Arte, oameni pasionati de design, dar care au alte meserii si care isi doresc sa faca o schimbare in cariera, dar si antreprenori care au afaceri in zona de creatie vestimentara si care isi doresc sa se perfectioneze.
„In Romania nu sunt scoli care sa te invete sa cosi, sa faci tipare, sa devii maestru croitor, sa inveti si apoi sa te angajezi intr-un atelier. La noi designerii se cam schimba la 3 ani. Dispar pentru ca nu stiu sa faca asta din punct de vedere economic, business. Li se pare ca e de ajuns sa fii creativ...sau invers. Din pacate, meseria asta este foarte complexa, are cam 10 meserii in ea, iar acestea sunt diferite. Designerii sunt niste oameni discreti, care toate ziua muncesc si nu prea au timp sa umble pe la televiziuni. In Romania nu este asa, e invers. Ca designer, trebuie sa ai cunostinte de arta la un anumit nivel, dar trebuie sa stii si sa repari masini de cusut. Sa stii c