Coca-Cola este una dintre cele mai cunoscute companii din lume, care a reusit sa dainuiasca in timp, datorita unor mici secrete de marketing.
Bizcommunity.com a enumerat principalii pasi pe care trebuie sa ii urmeze fiecare antreprenor pentru a-si crea un nume in industrie.
Brand-ul, mai cunoscut decat orice angajat
In istoria indelungata a companiei, nicio persoana asociata cu Coca-Cola nu a devenit mai cunoscuta decat compania in sine. Cei din pozitiile de conducere nu au cazut in capcana de a schimba total brand-ul sau mesajul companiei, facand astfel ca numele afacerii sa dainuiasca in timp si sa nu dispara odata cu plecarea unui manager sau CEO.
Coca-Cola stie cui si cum sa se adreseze
"Coca-Cola aduce bucurie", a precizat Pio Schunker, seful departamanetului de marketing si comunicare.
Ei nu vor sa schimbe acest lucru, deoarece rezoneaza pentru public ca un adevar general-valabil.
Mesajul este unul simplu si clar, insa merge mai departe de-atat. Reprezentantii Coca-Cola se asigura intotdeauna ca vor transmite consumatorilor ca toate actiunile lor "sunt filtrate prin valorile de baza ale companiei, adica fericire, optimism, amuzament, momente simple de placere, autenticitate si exaltare".
Aceste valori sunt sfinte si nu trebuie incalcate niciodata, evidentieaza Pio Schunker.
Exprimarea valorilor prin produse si campanii
Fara indoiala, Coca-Cola este un model de valorificare a elementelor-cheie care au ajuns sa o defineasca. De exemplu, culoarea rosie este prezenta in toate canalele de promovare, de la reclame pana la logo si este asociata cu buna-dispozitie. Ea nu a fost aleasa la intamplare. In 1931, Coca-Cola a inregistrat un salt urias dupa ce a popularizat un Mos Craciun imbracat in rosu, asociind astfel valorile companiei cu imaginea celui car