Conceptul de boutique hotel este relativ nou, primele exemple datând de la începutul anilor ’80, în oraşe ca Londra sau New York. Şi asta în timp ce la Bucureşti era la modă Intercontinentalul.
De atunci, cererea de cazare în astfel de hoteluri a crescut considerabil pe majoritatea continentelor, marile oraşe din lume adoptând trendul. Pentru astfel de hoteluri, clienţii sunt prieteni, gazdele devin confidenţi, iar serviciile şi produsele sunt personalizate. Azi, boutique hotelurile tind să fie proprietăţi de lux, de dimensiuni mai mici decât hotelurile obişnuite, adresate călătorilor pasionaţi de design, artă şi influenţe istorice.
„Şederile aici permit apropieri şi schimburi în primul rând spirituale foarte intense, ceea ce, într-un hotel standard nu vei întâlni. Hotelul standard are proceduri, norme şi zâmbete formale. Simţi aceeaşi răceală şi în camera şi în hol, fie că eşti în Madrid, fie că eşti la Londra, la Bucureşti sau Kuala Lumpur”, povesteşte arhitectul Ichim.
Hotel Epoque
Deschis în 2011 în Bucureşti, Epoque este unul dintre hotelurile care au ales conceptul de boutique cu scopul de a se diferenţia de zecile de hoteluri existente deja în oraş. Cartea a fost una câştigătoare pentru că în 2012, în cel de-al doilea an de funcţionare, Epoque înregistra deja peste 8.000 nopţi de cazare şi peste 10.000 clienţi.
Dintre aceştia, clienţii fideli cumulau peste 220 de nopţi de cazare. Tot anul trecut, veniturile obţinute din închirierea camerelor au crescut cu un procent 60% faţă de perioada similară a anului anterior, iar majorarea gradului de ocupare a fost de 42-45% faţă de 2011 şi de 22% a ratei medii zilnice, după cum ne-au spus reprezentanţii hotelului.
Privind în urmă, la momentul deciziei ca Hotel Epoque să fie unul boutique şi nu unul clasic, reprezentanţii acestuia spun că factorul definitoriu a fost ampla