Cei 200 de controlori de bilete din trenuri prinşi de procurori că luau şpagă nu pot fi daţi afară până la pronunţarea unei sentinţe definitive împotriva lor. Dar nici bine nu le merge: cei mai mulţi au ajuns revizori de vagoane, iar unii n-au rezistat la perspectiva mânjirii cu vaselină şi au demisionat, spune Valentin Dorobanţu, noul şef al CFR Călători.
Până în toamna anului trecut se plimbau prin vagoane şi-şi burduşeau buzunarele cu şpăgi. Acum, cei mai mulţi dintre ei lucrează în continuare la CFR Călători, dar sub vagoane, cu şurubelniţa şi cheia franceză în mână, fiind nevoiţi să se descurce din salariu. Sunt cei 200 de „naşi“ ridicaţi în octombrie 2012 de către Parchetul Braşov sub acuzaţia de luare de mită. Potrivit legislaţiei muncii, ei nu pot fi daţi afară până când nu se pronunţă instanţa, dar le pot fi suspendate contractele de muncă atunci când vor fi trimişi în judecată, a explicat, într-un interviu realizat de „Jurnal de Investigaţii“, directorul general al CFR Călători, Valentin Dorobanţu.
Cheia franceză în locul cleştelui de compostat bilete
La finele lunii octombrie a anului trecut, peste 200 de conductori de tren, şefi de tren, controlori de bilete şi revizori de specialitate de la CFR Călători au fost reţinuţi de Parchetul Braşov pentru luare de mită, în ceea mai mare operaţiune de acest fel organizată vreodată de procurori în România.
Conducerea CFR Călători a fost nevoită să găsească o formulă prin care să respecte legea, dar în acelaşi timp să-i şi ţină departe de borcanul cu miere pe cei nărăviţi la şpagă.
„Niciunul dintre cei 200 de învinuiţi nu mai lucrează în zona de control trenuri, nu mai are acces la gestiune. Ei au fos trecuţi pe alte posturi, conform calificării lor profesionale – muncitor, manevrant de vagoane, lăcătuş de revizie şi aşa mai departe“, a afirmat directorul general al CFR Că