Maserati a lansat primele imagini cu noul model Ghibli, care vine pe urmele lui Quattroporte pentru a reînnoi gama de automobile a producătorului italian de lux. Maserati Ghibli aduce şi o premieră, oferind prima versiune de motorizare diesel din flota Maserati.
Nemţii fac maşini fiabile, francezii, maşini cu stil iar italienii, maşini frumoase şi rare. Ei bine, acest folclor s-ar putea schimba, cel puţin în cazul Maserati, deoarece italienii nu mai vor ca mărcile lor auto premium să fie considerate mărci de volume reduse. La fel ca în cazul lui Alfa Romeo Sergio Marchionne, CEO al grupului Fiat, vrea creşteri fără precedent ale producţiei şi pentru Maserati. Mai mult, Maserati urmează să ocupe o poziţie de rival pentru BMW şi Porsche, lăsând astfel în urmă imaginea de producător de volume reduse, conform Automotive News.
Vezi şiCONCEPT AUTO Renault Twin'Z, micul extraterestru albastru. Vezi cum arată!
Noul Maserati Ghibli ar urma să fie produs în circa 20.000 exemplare anual, în timp ce noul sedan Quattroporte, lansat anul acesta la Geneva, va avea o producţie de 10-15.000 exemplare, volume fără precedent în istoria Maserati. Ghibli are dimensiuni mai reduse decât Quattroporte, măsurând sub 5 metri lungime, însă este mult mai dinamic şi va lupta direct cu rivali precum Audi A6, BMW Seria 5 series, Mercedes-Benz Clasa E sau Jaguar XF.
Sedanul are parte de două motoare puternice, care îl vor putea transforma în doar câteva secunde într-o adevărată bestie pe patru roţi. Ghibli va fi disponibil cu un motor de trei litri, V6 turbodiesel, care este totodată şi primul diesel al Maserati din istorie, aflat şi în dotarea lui Jeep Grand Cherokee sau cu un motor pe benzină de trei litri, V6, de 410 CP.
Performanţele sunt aşteptate să fie similare cu cele ale Quattroporte, care poate atinge 100 km/h în mai puţin de 5 secunde în timp ce viteza