În cestiunea fondurilor secrete ale SRI
DL. PETRE ROMAN A LĂSAT-O CUM A CĂZUT
Cele mai violente interpelări, din Cameră, în legătură cu sursele oculte ale SRI, provenite din exploatarea unei regii autonome, cu sediul în Craiova au aparţinut parlamentarilor F.S.N. Atacurile s-au potolit cînd, în final, dl. Petre Roman a recunoscut că regia cu pricina a fost înfiinţată de domnia sa, în 1991. Adăugind că nu ştie dacă a făcut bine sau rău.
TRANZCŢIILE TRANZIŢIEI O IMAGINE DE 250.000 $!
Am primit la redacţie un plic conţinînd o elegantă şi diplomatică scrisoare semnată de dl. Adrian Dohotaru, secretar de stat, la Externe, alături de cîteva exemplare ale unui supliment consacrat României şi publicat de prestigioasa revistă americană Newsweek. Pentru a se înlătura orice confuzie, dl. Dohotaru a ţinut să precizeze că toate materialele au fost redactate de o echipă a revistei americane care a întreprins o vizită de documentare în ţara noastră în luna ianuarie. Am văzut, în cursul ultimilor doi ani, astfel de suplimente dedicate Bulgariei, Ungariei, Poloniei — ca să pomenesc doar cîteva dintre ţările cu care ne „înrudim" din punct de vedere geopolitic — şi m-am întrebat, ca tot românul, când ne va veni şi nouă rândul şi cu ce preţ. Pentru că asta părea să fie problema: are guvernul român bani de aruncat pe publicitate în Occident ? Şi cât de necesară este această publicitate ?
După părerea mea răspunsul este clar: România are nevoie şi de o astfel de publicitate. După toată reclama negativă pe care i-au făcut-o alţii, sprijiniţi cu sârg de români dinăuntru şi din afară, imaginea — obsedanta imagine — pare greu de redresat. Redresarea trebuie să vină dinăuntrul lucrurilor, al stărilor pe care le parcurge România. Ea însă trebuie ajutată — ca-n orice economie de piaţă — de un marketing inteligent, de un "ambalaj" atrăgător. Asta a şi încercat