T-Mobile a renunţat în SUA la subvenţia pentru abonament. „Adevărul” analizează diferenţele de tarife dintre abonamente şi cartele în România, la cei trei operatori de telefonie mobilă.
Operatorul T-Mobile din Statele Unite ale Americii, filială a lui Deutsche Telekon, doreşte să schimbe modelul de business pe care se bazează toate abonamentele de telefonie mobilă. Astfel, ei vor să nu mai subvenţioneze telefoanele în momentul cumpărării lor, în schimbul unui abonament care să acopere costurile timp de 12 luni sau 24 de luni. David Pogue, jurnalist la „The New York Times” titrează „Marea păcăleală a subvenţiilor pentru telefoanele mobile s-a încheiat”. Practic, T-Mobile doreşte să vândă telefonul ori la preţul său integral, iar abonamentul să vină separat sau utilizatorii să cumpere terminalele în rate, evidenţiate separat pe factura abonamentului la final de lună.
Clientul poate să plătească 100 de dolari, iar apoi lunar va plăti câte 20 de dolari sau mai mult, în funcţie de câţi bani dispune într-o lună. Noile planuri tarifare pentru Statele Unite ale Americii includ apeluri şi mesaje nelimitate, acces la internet nelimitat, la preţuri de 50, 60 sau 70 de dolari pe lună. Sistemul este unul care avantajează atât utilizatorul, pe de o parte, dar şi operatorul, pe de cealaltă parte. Abonamentul de date aduce profit producătorului, fără să mai fie nevoit să vândă telefoane subvenţionate, pentru a-şi recupera mai târziu banii.
În România, telefoanele noi sunt subvenţionate în funcţie de abonament. Toţi operatorii iau în calcul două criterii: durata abonamentului şi preţul acestuia. Este o păcăleală abonamentul din România sau o cartelă SIM, fără abonament, ar fi mai folositoare?
Cartele în avantaj
Pentru a afla acest lucru, am luat în calcul câteva opţiuni pe care le-ar avea cineva, folosind ca bază ofertele pentru unul dintre cele m