Din 2007 şi până acum, Guvernul a introdus nu mai puţin de patru taxe auto diferite. Din 15 martie, a intrat în vigoare taxa de timbru, care se achită în cazul autoturismele pentru care nu s-a plătit până acum o altă taxă auto.
Prima taxă de înmatriculare a fost introdusă în România în 1 ianuarie 2007 şi a fost valabilă până în iunie 2008. Aceasta a fost înlocuită de taxa pe poluare, valabilă până la începutul lui 2012, după care a intrat în vigoare taxa pentru emisiile poluante. Din 15 martie 2013, însă, românii plătesc un timbru de mediu. Singurele autovehicule scutite de la acesta sunt cele pentru care taxa de poluare a fost plătită într-o formă sau alta, între 01 ianuarie 2007 şi 14 martie 2013. Important este ca proprietarul autoturismului să nu fi făcut demersuri pentru a recupera taxa în instanţă. În caz contrar, viitorul posesor al autoturismului va plăti timbrul de mediu. Mai sunt şi alte situaţii în care proprietarii autoturismelor îşi pot recupera banii: "Ceea ce se restituie prin procedurile stabilite de Ministerul Finanţelor, în colaborare cu Ministerul Mediului, sunt diferenţele între taxele plătite anterior şi taxa de timbru care este acum în vigoare, în condiţiile în care taxele plătite anterior sunt mai mari decât taxa de timbru de acum", a declarat Anişoara Runcan, şef Serviciu în cadrul DGFP Cluj.
Timbrul de mediu ia în calcul emisiile de dioxid de carbon, vechimea vehiculului, norma de poluare şi capacitatea cilindrică. În raport cu vechea taxă, timbrul de mediu se aplică şi la automobilele deja înmatriculate în România pentru care nu s-a plătit taxă sau aceasta a fost recuperată.
Potrivit reprezentanţilor Guvernului, pentru maşinile cu Euro 6 nu se plăteşte timbrul de timbru în acest moment. Totuşi, în momentul vânzării acestora şi dacă respectiva normă de poluare va fi înlocuită cu altele mai stricte, proprietarul va fi nevoit să