Cel mai bine vândută maşină nu doar în SUA, ci şi în lume (2 milioane de bucăţi comercializate), cea de-a treia generaţie Focus a primit la NewYork Auto Show 2013 o versiune electrică cu zero emisii, această compactă fiind primul model Ford de serie 100% prietenos cu mediul. La standul Ford Motor Company au mai putut fi admiraţi Plug-In hibridul Ford Fusion Energi şi Ford Fusion Hybrid 2013, fabricate pe o caroseriei a omologului european Ford Mondeo 2013.
Ford Focus Electric mizează pe îmbunătăţirea caracterului dinamic al maşinilor electrice, pe siguranţă şi calitate, dar sensibilizează şi printr-un design individualizat si un look tineresc, ceea ce va aduce cu siguranţă noi clienti în acest segment de mare viitor al eco-car-urilor. Dimensiunile exterioare sunt de 4,53 metri lungime, 1,82 metri lăţime, înălţimea la plafon e de 1,47 metri, iar ampatamentul se întinde pe 2,65 metri. Farurile sunt uşor restilizate, la fel şi spoilerul frontal ce nu mai are nevoie de fante de răcire în lipsa radiatorului pentru motorul termic. Hatchback-ul electric vine cu jante din aluminiu pe 17 ţoli, desenul fiind cu 15 spiţe. Grila frontală are un desen cu şase zăbrele orizontale şi paralele încastrate într-un hexagon aplatizat cu colţurile retezate, stil ce devine astfel imagine de marcă pentru modelele verzi de la Ford.
Tehnologia accesibilă maselor include un motor electric montat frontal cu o putere de 92kW, acesta fiind alimentat de nişte acumulatori Litiu-Ion cu o putere de 23 kWh. Puterea motorului electric de pe Focus, echivalentă a 120 CP, egalează potenţialul propulsorului EcoBoost turbo de 1.0 litru şi este superioară celei de pe viitorul concurent e-Golf de la Volkswagen, care oferă 115 CP. De asemenea, puterea bateriei este de 25kWh, iar cuplul motor are o valoare de 270 Nm. Motorul extrem de silenţios în acceleraţii de pe Ford Focus Electric poate continua c