Compania japoneză Sharp îşi deschide o reprezentanţă în ţara noastră şi estimează o cotă de piaţă de 5% în următorii ani pe segmentul televizoarelor
Japonezii de la Sharp au demarat un proces de reorganizare a operaţiunilor din Europa, proces care prevede deschiderea unui birou în ţara noastră, anul acesta. Lider de mai bine de două decenii pe piaţa japoneză de televizoare, cu o cotă ce variază între 30% şi 40% an de an şi numărul patru în lume la producţia de TV-uri, Sharp are o imagine „prăfuită“ în ţara noastră, deşi produsele sunt printre cele mai admirate în întreaga lume.
„Sharp nu a avut un focus foarte mare pentru Europa. Businessul din Asia a fost întotdeauna foarte puternic, iar în Statele Unite este un brand foarte cunoscut. Strategia pentru Europa nu a fost cea mai adecvată, dar lucrurile se vor schimba de acum“, a declarat pentru Capital Bogdan Păsat, director de vânzări şi marketing pentru România şi Bulgaria.
Potrivit lui Păsat, compania Sharp Electronics România va fi activă începând cu luna august. Păsat, care a ocupat aceeaşi funcţie în ultimii cinci ani la o altă companie japoneză, JVC, va fi ajutat în prima fază de patru angajaţi.
„În primul an vrem să intrăm în toate canalele unde nu suntem prezenţi şi să aducem toate gamele de produse inclusiv electrocasnicele, care acum lipsesc. Vrem să mărim şi gama de TV-uri, deoarece Sharp are în prezent cea mai mare gamă de diagonale cuprinsă între 22 de inchi şi 90 de inchi. Odată cu creşterea companiei va creşte şi numărul de angajaţi“, precizează directorul Sharp.
Compania nu şi-a bugetat profit pentru primii doi ani, iar investiţiile se ridică la câteva sute de mii de euro. „Sperăm ca din 2015 să trecem pe profit. Ceea ce vrem să facem este să investim totul pentru creştere. Vom fi prezenţi în toate magazinele cash and carry şi de retail, dar şi în magazinele online“,