Flanco, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala de retail electroIT, mizeaza anul acesta pe o cota de piata de 14% si o cifra de afaceri de 157 milioane de euro, in crestere cu 15% fata de anul trecut, a declarat Violeta Luca, directorul general al retelei de 78 de magazine.
Potrivit datelor companiei, retailerul si-a marit cifra de afaceri cu 25% anul trecut, pana la un business de 137 de milioane de euro, Flanco urcand astfel un loc si devenind a doua retea de magazine electroIT ca cifra de afaceri si cota de piata.
De asemenea, compania a avut un profit operational de 2,5 milioane de euro.
Astfel, conform oficialilor Flanco, compania se afla acum pe locul al doilea dupa Altex, retailer care in urma cu doi ani a avut o cifra de afaceri de circa 200 de milioane de euro. Altex nu a anuntat inca datele financiare pe anul trecut. Pe de alta parte, Dragos Dinu, directorul general al Domo, a declarat ca retailerul nu a crescut anul trecut fata de 2011, in urma cu doi ani compania avand un business de 165 de milioane de euro. Totodata, cel mai mare jucator din retailul electroIT online este eMag, cu afaceri estimate la 180 de milioane de euro in 2012.
Cresterea Flanco cu 25% de anul trecut a fost determinata de investitiile in reteaua de magazine, angajati si in portofoliul de circa 12.000 de produse. Black Friday si Black Week au adus aproape 20 de milioane de euro Printre actiunile care au contribuit major la acest avans al businessului s-au numarat evenimentele Black Week (in martie) si Black Friday (in noiembrie), care au generat vanzari de 7 milioane de euro, respectiv 12 milioane de euro.
“Acestea sunt evenimente cu care nici nu faci profit, dar nici nu pierzi bani. De Black Week cred ca am pierdut putin, dar de Black Friday, nu”, a explicat Violeta Luca.
Astfel, compania a investit anul trecut circa 2,5 mil