Negocierile esuate dintre sindicalistii si reprezentantii Dacia in privinta contractului colectiv de munca ar putea duce la scaderea productiei de masini de la uzina de la Mioveni si relocarea ei la cea din Maroc. Pe scurt, exista posibilitatea ca sute de oameni sa fie concediati, iar bugetul Romaniei sa fie afectat, ceea ce va duce la cresteri usoare de taxe.
"Orice sincope in domeniul auto (inclusiv componente) se va resimti semnificativ la nivelul contributiei industriei la PIB. Afectarea unui numar mare de locuri de munca din care se realizeaza venituri sensibil peste medie va afecta contributiile la bugetul de stat.
Si mai preocupanta este perspectiva pe termen mediu si lung legata de strategia companiei, inclusiv recentrari de productie in Franta (unde s-a semnat contractul colectiv, muncitorii acceptand masuri vizand flexibilizarea programului de lucru) sau relocari in Maroc, India, Rusia. Implicatiile sunt multiple si solutiile putine intr-un sector aflat intr-o situatie delicata", a avertizat Cristian Parvan, secretarul general al Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania, intr-un interviu acordat Ziare.com.
Angajatii Dacia au primit beneficii salariale de 30 milioane de euro in 2012 (Video)
Sindicatul Dacia negociaza, in prezent, cu cei din conducerea companiei majorarea cu 25% a salariilor, dar si noi beneficii.
Din acest motiv, luna trecuta o parte a angajatilor au intrat intr-o greva ilegala in care a fost afectata productia pe un interval de patru schimburi, interval in care uzina a pierdut productie in valoare de 20 milioane de euro, avand in vedere ca la fiecare minut se produce un autoturism.
Salariul mediu la uzina de la Mioveni este in jur de 3.000 de lei.
In schimb, reprezentantii producatorului auto au propus o marire salariala de circa 9%, mult peste media crest