În trimestrul I al anului, la Direcţia Locală de Evidenţă a Persoanelor (DLEP) Iaşi au fost înregistrate 19.345 de cereri pentru eliberarea unui nou act de identitate sau stabilirea reşedinţei. Dintre acestea, 17.251 au fost pentru cărţi de identitate, 667 pentru cărţi de identitate provizorii şi 1.427 pentru vize de reşedinţă, faţă de 19.083 în trimestrul I al anului trecut.
Principalele motive pentru care cetăţenii au solicitat un nou act de identitate, au fost expirarea perioadei de valabilitate (8.675 cereri), schimbarea domiciliului (2.387 cereri), pierdere (1.224 cereri), eliberarea primului act (1.081 cereri). „În primul trimestru, în cadrul campaniei «Prioritate de identitate», ne-am deplasat în comunele arondate, prilej cu care au fost preluate peste 1.000 de cereri. Acţiunea va fi finalizată la sfârşitul lunii aprilie, dată până la care vom fi prezenţi în comunele Schitu Duca şi Bârnova, pe 11 aprilie, la Ciurea şi Mogoşeşti, pe 18 aprilie, la Voineşti şi Horleşti, pe 25 aprilie, iar în Valea Lupului şi Miroslava, pe 26 aprilie“, a declarat Marius Bodoga, directorul DLEP Iaşi.
Totodată, staţia mobilă s-a deplasat în maternităţi, spitale, instituţii de ocrotire şi la persoane nedeplasabile, ocazie cu care au fost puse în legalitate 124 persoane.
Reprezentanţii DLEP au ţinut să precizeze că termenul de eliberare a actului de identitate este de cinci zile, dacă nu sunt necesare verificări suplimentare la dosar.
„Recomandăm cetăţenilor să verifice data la care expiră actul de identitate şi să nu aştepte ca acesta să expire şi ulterior să se prezinte pentru obţinerea unui nou act. Pot solicita cu şase luni înainte de această dată, actul de identitate. Pentru reducerea timpului de aşteptare la depunerea cererii, recomandăm utilizarea aplicaţiei de rezervare online a datei şi orei pe site-ul www.dlep-iasi.ro. Pentru persoanele cu rezerva