Flanco: Toată lumea vrea să crească în această piaţă, inclusiv hipermarketurile şi retailerii de cash&carry
În 2012 piaţa a crescut cu 5%, evoluţie care nu poate fi depăşită în acest an
Piaţa de electronice şi electrocasnice a crescut anul trecut cu 5% faţă de nivelul atins în 2011, la aproximativ 1 miliard de euro, iar pentru acest an, vânzările ar putea urma aceeaşi tendinţă, un plus de 5% fiind maximul ce poate fi atins de piaţă, potrivit retailerului de profil Flanco. "Au trecut anii în care ne uitam cum piaţa înregistra creşteri consecutive de două cifre. Acum piaţa înregistrează creşteri mai mici, însă pentru piaţa din România, 2012 a fost un an bun. Dacă ne uităm la alte pieţe din Europa, putem spune că a fost un an bun pentru România. Deocamdată, începutul lui 2013 nu este foarte bun, dar ne aşteptăm ca piaţa să crească totuşi, dar dacă va creşte va fi tot cu 5%, faţă de 2012", a declarat, într-o conferinţă de presă, Violeta Luca, CEO-ul Flanco.
În acelaşi timp, oficialul retailerului a mai spus că 2012 a fost un an foarte competitiv, dar este aşteptat că lupta pentru cota de piaţă va fi şi mai acerbă, în acest an. "Anul trecut a fost unul foarte competitiv, însă credem că acest an va fi şi mai competitiv. Toată lumea vrea să crească, atât din partea retailerilor de profil, cât şi din partea hypermaketurilor sau a retailerilor de tip cash&carry. Potrivit datelor furnizate de retailer, dintre segmentele acestei pieţe, cea mai bună evoluţie a avut segmentul IT, reprezentat în special de tablete şi laptopuri, care a crescut cu 7%, faţă de 2011, urmat de cel al electronicelor, cu o creştere de 5%, în timp ce electrocasnicele au stagnat la nivelul din 2011. Potrivit oficialului companiei, pe segmentul electronicelor, televizoarele au avut cel mai mare aport la vânzări.
Violeta Luca a mai explicat că odată cu creşterea în popularitate