Riviera românească prinde din urmă tramvaiul fondurilor europene
Ceea ce, de trei ani încoace, au reclamat în repetate rânduri hotelierii de pe litoral, devine acum realitate. Riviera constănţeană a fost, în sfârşit, inclusă în brandul turistic naţional şi va beneficia de promovare cu fonduri europene. „Având în vedere ponderea locurilor de cazare pe litoralul românesc (peste 50% din total la nivelul întregii ţări), considerăm oportună extinderea activităţii de promovare prin includerea litoralului“, a declarat Mirela Matichescu, vicepreşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism. Acesta a explicat că litoralul urmează să fie promovat din bani europeni atât în ţară, cât şi în străinătate. Matichescu vrea ca din banii europeni să fie finanţate şi diverse evenimente pe litoral, cum ar fi spectacole, concerte şi alte manifestări menite să atragă turişti.
Vicepreşedintele A.NT. a mai spus că instituţia pe care o conduce va elabora norme pentru ca litoralul să poată beneficia de promovare, chiar dacă nu a fost luat în calcul atunci când s-a creat brandul turistic al României. „Prin Programul Operaţional Regional s-a stabilit că trebuie creat un brand turistic naţional. Caietul de sarcini care a stat la baza creării brandului, a fost făcut de specialişti în P.R. şi publicitate. S-a demarat procedura de achiziţie şi crearea brandului turistic a fost atribuită asocierii T.H.R.-T.N.S., care a stabilit şase produse-cheie care să fie promovate: circuite culturale, turismul în natură, turismul rural, pachete de tip city break, turismul activ şi de aventură, şi turismul balnear şi de wellness“, a spus Matichescu. Printre cele şase produse care beneficiau de bani europeni pentru promovare, nu se regăsea şi litoralul, lucru care i-a nemulţumit pe patronii constănţeni din turism.
Ministrul de la acea dată din Turism, Elena Udrea, nu a dat curs solicitărilor hot