Uzinele Dacia sunt ca un butoi cu pulbere care risca sa arunce in aer intreaga economie. Cel mai mare exportator din tara risca sa isi inchida portile si sa isi mute productia in Africa. Decizia, ce suna, pentru moment, mai mult ca o amenintare, ar putea fi luata daca angajatii uzinei vor declansa greva generala.
Confruntati cu probleme financiare uriase, francezii de la Renault ar putea decide inchiderea uzinei din Romania si mutarea productiei Loganului, Duster-ului si modelului Sandero la uzinele din Maroc.
DailyBusiness.ro scria, intr-o analiza recenta, ca situatia de la Dacia este mai grava decat ne-am fi asteptat.
Gravitatea situatie, anticipata de DailyBusiness.ro, si-a gasit o noua confirmare in declaratiile extrem de dure si categorice ale managerilor Dacia.
“Prelungirea actualei stari conflictuale intre o parte dintre angajatii Dacia si conducere pe tema nouluicontract colectiv de munca poate lua o „turnura periculoasa pentru uzina de la Mioveni, competitivitatea acesteia fiind puternic afectata in fata noii uzine din Maroc“, este de parere Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia.
„Daca acest protest nu se va incheia rezonabil, iar angajatii vor continua cu aceste cereri nerealiste (majorarea salariilor cu aproape 40% - n.r.), exista probabilitatea tot mai mare ca Renault sa transfere in Maroc o parte importanta a productiei Dacia, deoarece costurile din Romania vor deveni prea mari“, a declarat Constantin Stroe.
El a subliniat ca „In Maroc deja uzina are o capacitate de 350.000 de masini anual, iar daca se doreste, capacitatea sa de productie poate fi foarte usor dublata. Avantajul uzinei din Maroc este faptul ca un angajat castiga doar 54% din salariul unui angajat din Romania“.
Declaratia a venit in contextul esecului negocierilor dintre sindicalisti si conducerea