Începând din această lună, Spitalul Municipal de Urgență Roman are un nou chestionar de satisfacție a pacienților. Una din întrebările adresate pacienților se referă la condiționarea actului medical de o anumită sumă de bani.
Acesta este obligatoriu, fiind una din condițiile impuse pentru a semna contractul de finanțare cu casa de asigurări. Noul chestionar dă posibilitatea pacienților să-și exprime nemulțumirile cu privire la calitatea serviciilor medicale sau la atitudinea cadrelor medicale. De asemenea, ei vor avea posibilitatea să spună dacă au dat bani medicilor sau asistenților pentru a beneficia de servicii medicale ori dacă vreunul din angajații spitalului a condiționat actul medical în vreun fel.
La internare, bolnavii vor primi un chestionar în care vor trebui să răspundă de cine a fost însoțit pe secție la internare și vor acorda calificative pentru cazare, curățenie, alimentație și atitudinea personalului. De asemenea, ei vor trebui să aprecieze calitatea îngrijirilor acordate de către medicul de salon, asistentul medical și îngrijitor. Bolnavii vor trebui să spună dacă administrarea medicamentelor s-a făcut sub supravegherea personalului medical, dacă medicamentele administrate au fost cumpărate de familie sau furnizate de către spital și dacă au fost mulțumiți de calitatea serviciilor medicale pe timpul zilei, pe timpul nopții, sâmbăta, duminica și în timpul sărbătorilor legale. O altă întrebare la care pacienții vor răspunde este dacă a fost condiționat actul medical și dacă, în cazul în care s-ar pune problema de o nouă internare, s-ar reîntoarce la Spitalul Roman. Ei sunt invitați să facă și sugestii referitoare la aspectele pozitive și negative ale îngrijirilor medicale. Chestionarele vor fi predate la externare și vor fi analizate, trimestrial, de către conducerea spitalului.
Potrivit medicului Cătălina Pălăncianu, m