La nivelul intregii retele a Centrelor Europene ale Consumatorilor s-au inregistrat anul trecut 32.000 de plangeri privind anumite achizitii si servicii tranfrontaliere, iar aproximativ 50% dintre acestea au fost rezolvate pe cale amiabila, a declarat miercuri in cadrul unei dezbateri pe tema drepturilor consumatorilor Mihai Titichi, expert in cadrul Centrului European al Consumatorilor din Romania. Din cele 32.000 de cazuri, 60% au vizat probleme la achizitiile online, in Romania procentul ridicandu-se la 70-75% din cazuri. Centrul European al Consumatorilor din Romania ofera consultanta juridica gratuita in probleme de comert transfrontalier si incearca rezolvarea pe cale amiabila a sesizarilor venite de la consumatorii romani.
"Problemele cele mai mari la achizitiile online sunt legate de livrare - fie nu se face, fie se face partial, fie este facuta cu intarziere. De la inceputul anului am avut peste 10 cazuri in care a fost vorba de livrarea partiala a produselor si multe au fost legate de comercianti din Marea Britanie. De regula comerciantii sunt din Marea Britanie, Franta si Germania", a spus Mihai Titichi, expert in cadrul Centrului European al Consumatorilor din Romania (ECC), in cadrul unei dezbateri pe tema drepturilor consumatorilor in comertul online, organizate in cadrul unei campanii UE pentru informarea consumatorilor din Romania.
Reteaua Centrelor Europene ale Consumatorilor - ECC-Net cuprinde centre din toate tarile membre UE plus Norvegia si Islanda.
Prezent la eveniment, Mihail Meiu, director al Departamanetului de armonizare europeana in cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a precizat ca in cazul achizitiilor transfrontaliere conumatorii romani pot apela si la ANPC insa doar pentru stoparea practicii abuzive a unui anumit comerciant.
"Regulamentul de cooperare transfrontaliera