Podul Calafat-Vidin, al doilea peste Dunăre între România şi Bulgaria, va fi inaugurat cel mai devreme în a două jumătate a lunii mai, a declarat marţi ministrul bulgar de Transporturi, Kristian Krîstev, potrivit Agerpres.
Oficialul a respins astfel speculaţiile cu privire la darea în folosinţă mai devreme, din cauza problemelor la primul pod dintre cele două ţări, cel de la Giurgiu-Ruse. Construit în anul 1954, singurul pod dintre România şi Bulgaria a fost închis timp de două zile pentru autocamioanele cu masa de peste 10 tone, deoarece una din benzile de circulaţie a devenit impracticabilă, pe fondul deteriorării covorului asfaltic şi a structurii fundaţiei de fier-beton.
Închiderea podului a dus la formarea unor cozi de sute de camioane la cel mai apropiat feribot, cel de la Zimnicea-Sviştov, iar unii transportatori bulgari au cerut ca autorităţile să dea în exploatare podul la Calafat-Vidin, aflat încă în construcţie.
Ministrul Krîstev a declarat marţi că acest lucru este imposibil, fiindcă podul nu este gata şi nici nu au fost emise acte pentru darea în folosinţă.
Şi Ministerul Transporturilor de la Bucureşti estima, în urmă cu o lună, că podul Calafat-Vidin, care leagă România de Bulgaria, va fi inaugurat cel mai devreme în a doua jumătate a lunii mai, se arăta într-o notă prezentată în şedinţă de guvern.
Premierul Victor Ponta, care a inspectat în octombrie 2012 lucrările de construcţie la acest obiectiv, afirma că luna aprilie sau mai din acest an ar constitui un termen realist pentru inaugurarea podului.
Termenul prevăzut iniţial pentru finalizarea lucrărilor era decembrie 2010, însă ca urmare a proiectului pentru pod realizat de partea bulgară, diferit faţă de studiul de fezabilitate elaborat iniţial de proiectantul părţii bulgare, s-a impus reproiectarea inclusiv pentru obiectivul părţii