Agenţii economici şi proprietarii din staţiune vor plăti o taxă de promovare cuprinsă între 100 şi 4.000 de lei
Serviciul Public de Impozite şi Taxe Constanţa a stabilit valorile viitoarei taxe de promovare pentru staţiunea Mamaia, pe care vor trebui să o achite hotelierii şi restul investitorilor din turism care derulează activităţi economice în Mamaia şi în Satul de Vacanţă. Astfel, cea mai mare taxă revine hotelierilor, proprietarilor de cluburi şi deţinătorilor de facilităţi de agrement, care vor trebui să plătească 4.000 de lei pe an. Unităţile de alimentaţie publică, respectiv restaurantele din hoteluri, unităţile tip fast food, cofetăriile, patiseriile, barurile, toate acestea vor fi impozitate cu sume cuprinse între 2.000 şi 3.500 de lei, funcţie de zona unde sunt amplasate. Farmaciile vor trebui să achite o taxă de 2.000 pe an, aceeaşi sumă urmând să fie impozitate spălătoriilor auto, firmelor foto şi sălilor de jocuri. Deţinătorii mijloacelor de transport în comun, precum şi proprietarii de ambarcaţiuni care le folosesc în scop turistic, vor fi taxaţi cu 1.000 de lei anual, iar comercianţii ambulanţi vor trebui să scoată din buzunar sume cuprinse între 400 şi 1.000 de lei, în funcţie de zona unde îşi vând produsele. Proprietarii locuinţelor din staţiune vor avea de achitat o taxă de 100 de lei pe an.
Potrivit S.P.I.T., taxa poate fi declarată şi plătită în momentul obţinerii autorizaţiei de funcţionare sau a autorizaţie pentru ocuparea temporară a domeniului public, dar nu mai târziu de data de 1 iulie anul curent. Din fondurile strânse astfel, 80% din bani vor fi direcţionaţi către Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Litoral – Delta Dunării (A.P.D.T.L.D.D.), cu scopul exclusiv de finanţare a acţiunilor de promovare a staţiunii Mamaia. Restul sumei va intra în conturile bugetului local, pentru susţinerea activităţilor de pro