Succesul înregistrat de conceptul de hotel boutique a inspirat şi agenţiile de turism. În locul unor oferte generalizate, agenţiile au început să croiască vacantele după preferinţele fiecărui client. Şi-au alăturat denumirii particula de boutique şi au ieşit în întâmpinarea clienţilor.
“ În experienţa adunată ca agent de turism, am observat că cei întorşi din vacanţele petrecute în hoteluri boutique veneau nu doar mulţumiţi, ci chiar entuziasmaţi de gradul de confort şi serviciile primite. Aşa am gândit o agenţie de turism care să aiba cu preponderenţă astfel de hoteluri în ofertele către client şi care să acorde detaliilor unei vacante aceeaşi atenţie pe care o întâlnim în serviciile hotelurilor boutique”, povesteşte Cristina Ionescu, reprezentanta agenţiei de turism Boutique Travel.
Chiar dacă inspiraţia a venit dinspre hotelurile boutique, Ionescu avea deja conturată în minte imaginea unei agenţii mici, apropiată de conceptul unui magazin boutique, „în care cumpărătorul găseşte lucruri de calitate, într-o atmosferă prietenoasă”. Aici, majoritatea sunt clienţi care revin pentru mai multe vacanţe în cursul unui singur an. O excursie cumpărată prin intermediul unei agenţii boutique, se va transforma astfel într-o vacanţă boutique, personalizată în funcţie de nevoi, care pot fi la fel de bine petrecută în oraşe precum Roma, Paris sau Londra, cât şi în staţiuni de munte sau pe litoral.
Punctul comun este reprezentat de servicii, care sunt adaptate conceptului boutique, respectiv atenţia sporită la necesităţile clientului, promptitudinea şi disponibilitatea maximă din partea personalului. Clientul unei agenţii de turism boutique este unul instruit în ceea ce priveşte destinaţiile şi hotelurile boutique, cititor de bloguri de specialitate, cu venituri de obicei peste medie, după cum spune Cristina Ionescu. Tot la o astfel de agenţie a