Intenţia Primăriei Constanţa de a prelua controlul CN „Administraţia Porturilor Constanţa” nu reprezintă o soluţie pentru Constanţa sau România, spune parlamentarul.
Portul Constanţa este un subiect fierbinte pentru parlamentarii constănţeni. Cea mai recentă luare de cuvânt în parlament pe această temă a aparţinut deputatului Forţei Civice, Dănuţ Culeţu. În opinia acestuia, Portul Constanţa este un atribut al siguranţei frontierei de est a ţării şi a Uniunii Europene, dar are şi o importanţă mondială prin aderarea României la NATO, structură ce asigură spaţiul maritim şi aerian din zona de est şi sud-est.
”Alături de însemnătatea acestui obiectiv, stă nevoia stringentă a remedierii defectelor existente: evaluarea structurii de rezistenţă şi efectuarea reparaţiilor necesare a digului, care este fisurat pe o lungime considerabilă; continuarea digului de sud pentru protecţia bazinului interior în caz de furtună; concepţia unei noi structuri de rezistenţă care presupune evaluarea construcţiilor hidrografice, a digurilor de larg şi a cheiurilor; necesitatea înfiinţării unei sume-tampon pentru reparaţii urgente. Toate aceste urgenţe înseamnă câteva sute de de milioane de euro.Are Consiliul Local aceşti bani? Dacă cineva îşi închipuie că răspunsul este unul pozitiv sau că Primăria Municipiului Constanţa are capacitatea de a rezolva aceste investiţii, este naiv”, spune deputatul.
În opinia acestuia, investiţiile private în Portul Constanţa Sud, care are un mare potenţial de dezvoltare, nu pot fi făcute în actualul context, deoarece prin taxele aplicate - taxele portuare în Constanţa sunt deja la limita superioară la nivel internaţional – acestea ar putea fi recuperate în 50-70 de ani. Masterplanul gândit de CNAPMC pentru dezvoltarea acestei zone se ridică la o investiţie de peste 1,2 miliarde euro şi ea poate fi realizată din fonduri europene, în sistem