Compania de transport şi expediţii Panalpina, cu sediul în Elveţia, a recuperat în instanţă patru containere cu utilaje de foraj blocate la bordul navei „A Ladybug“, una dintre cele mai mari din lume, încărcată cu marfă în valoare de peste 70 milioane euro, fiind reprezentată de Muşat & Asociaţii. În baza unei înţelegeri încheiate cu Panalpina, compania de navigaţie RoRo Line trebuia să descarce, în decembrie 2012, în portul Tianjin - Xingang din China, 12 containere conţinând utilaje de forat destinate celui mai mare proiect aurifer din lume, dezvoltat în Mongolia. La termenul stabilit, nava „A Ladybug“ a descărcat însă în portul din China doar 8 din cele 12 containere, celelalte 4 rămânând la bordul navei după părăsirea portului, astfel că proiectul aurifer a fost blocat peste cinci luni. Ulterior, nava a acostat în portul Constanţa, evitând şi de această dată să returneze încărcătura companiei Panalpina şi invocând dificultatea procedurii de descărcare, potrivit Muşat & Asociaţii.
Echipa Muşat & Asociaţii a solicitat Tribunalului Constanţa instituirea sechestrului asupra mărfii şi numirea Panalpina în calitate de administrator provizoriu asupra acesteia, până la momentul soluţionării cererii de sechestru. În paralel, au fost adresate cereri către Căpitania Portului Constanţa pentru reţinerea navei în port până la soluţionarea litigiului. Solicitările au fost soluţionate în favoarea Panalpina, reuşindu-se astfel în scurt timp recuperarea mărfurilor.
„Soluţionarea disputei dintre Panalpina şi compania de navigaţie RoRo Line, cu o miză materială majoră, a determinat negocieri intense purtate cu interlocutori din 3 continente şi peste 10 ţări, complexitatea situaţiei fiind accentuată de timpul foarte scurt de acţiune avut la dispoziţie - 2 zile - şi, mai ales, de numărul mare de părţi implicate, agenţi economici din domeniul transportului fluvial şi