Munca în echipă este una dintre cerinţele care se regăseşte aproape în toate anunţurile de angajare, dar şi pe lista de valori a multor companii. Cum arată, de fapt, o organizaţie care pune accent pe o astfel de dimensiune? Ce valori şi ce motivaţii au membrii respectivei organizaţii, dar mai ales liderii ei? Şi cum putem face ca acest concept să nu fie doar o altă formă fără fond?
Intr-o companie, liderii sunt principalii arhitecţi ai culturii organizaţionale. Ei sunt cei care dau tonul, precum dirijorii unei orchestre, care pun rotiţele în mişcare.
Poate aţi auzit sau aţi lucrat într-o organizaţie în care uşa de la biroul managerului direct sau cea de la biroul directorului general erau mereu deschise, aceştia fiind dispuşi tot timpul să îşi primească subordonaţii şi să îi asculte, fără o programare strictă făcută în prealabil, fără ca asistena managerului să gestioneze şi să restricţioneze mereu agenda directorului. Într-o astfel de organizaţie, liderul este cel care vine și îşi salută angajaţii, îi felicită personal pentru succesele de business dobândite, le comunică deschis planurile, obiectivele şi procedurile organizaţionale, ascultă feedback-ul oamenilor.
Robert Hogan asociază astfel de valoaricu un scor ridicat la scala „Afiliere” din Profilul de Motivații, Valori și Preferințe, unul dintre cele mai bune instrumente de identificarea a valorilor personale care au impact asupra activităţii profesionale, precum și identificarea compatibilității între valorile personale și cultura organizațională. Astfel, liderul cu un scor ridicat pe scala „Afiliere” va fi mereu preocupat de contacte sociale frecvente și variate, manifestând interes de a lucra cu alții, precum și un stil de viață organizat în jurul interacțiunii sociale.
Citeste mai mult pe cariereonline.ro
Munca în echipă este una dintre cerinţele care se regăseşte a