Meseria de regizor nu se învaţă peste noapte, ea presupune o pregătire temeinică, nu e o simplă inspiraţie. De aceea o orchestră, oricât ar fi de iscusită, nu se încumetă să dea un concert adevărat fără bagheta unui maestru dirijor. Regizorul trebuie să aibă nu numai talentul şi priceperea dirijorului, ci şi capacitatea de a imagina o lume reală, iar publicul poate fi prins în furtuna rodnică a gândurilor ce leagă scriitorul, regizorul şi interpreţii în universul filmului. A fi regizor presupune să iubeşti fără limite oamenii. Opera regizorului Dan Piţa este o dovadă că cinematograful este o artă cu un prezent solid şi un viitor nu mai puţin încurajator.
Tocmai pentru a celebra această operă cinematografică de excepţie, omul de litere Titus Vîjeu a scris un volum pe care l-a dedicat prietenului său, regizorul Dan Piţa. Lansarea a avut loc într-un cadru din care pânza albă a marelui ecran nu avea cum să lipsească, la Cinematograful Union, miercuri, 10 aprilie. Volumul “Dan Piţa: Arta privirii” a fost dăruit cititorilor în condiţii grafice excepţionale de Editura Noi Media Print.
Deşi în miezul zilei, sala a fost plină, ceea ce a demonstrat, dacă mai era nevoie, că adevăratele valori au locul lor, bine stabilit. Mai înainte de orice discurs, gazdele au ţinut să ne introducă în arta filmului oferindu-ne o mostră din cea mai recentă realizare a regizorului, de altfel, cel mai drag proiect al acestuia, "Kira Kiralina”. A fost suficient ca să ne determine să aşteptăm premiera acestuia cu mare nerăbdare. Cartea a fost prezentată de criticii de film Magda Mihăilescu şi Călin Căliman, care au făcut sumare consideraţii asupra carierei maestrului Dan Piţa sub semnul prieteniei ce i-o poartă acestuia. Au mai vorbit scriitorul şi diplomatul Ion Brad, dar şi regizorul Nicolae Cabel, profund emoţionat de întâlnirea cu prieteni vechi de-o viaţă. Şi nu numai. A